Turin fires: Flames engulf forests near Italian city as emergency services work through the night

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/turin-fires-italy-latest-updates-forest-wildfires-emergency-services-a8024041.html

Firefighter have been working ‘continuously’ for almost a week

The Independent Online

Raging wildfires in northern Italy have burned some 1,600 hectares despite the efforts of hundreds of firefighters over nearly two weeks.

Flames have ravaged the Val di Susa area in Piedmont and forced the mobilisation of squadrons of firefighting aircraft along with around 200 volunteers.

“My team has been working continuously since last Sunday,” said Giovanni Valentino, a volunteer firefighter in Condove, near Turin.

He told the La Stampa newspaper: “It never ends. The fire has returned to the same point we cleared two days ago.”

Foul play has not been ruled out, the paper said, but a lack of work to clear flammable debris like leaves and logs was reportedly partly to blame for the spread of the fires.

According to Reppublica, a group of at least 20 firefighters were trapped in an area of woodland near the village of Bergia, after a change in the wind turned the flames back on themselves.

Dintorni diTorino: le fiamme inghiottono foreste vicino alla città italiana mentre i servizi di emergenza lavorano per tutta la notte

Il vigile del fuoco sta lavorando “ininterrottamente” per quasi una settimana

The Independent Online

Gli incendi di fuoco nel nord Italia hanno bruciato circa 1.600 ettari nonostante gli sforzi di centinaia di pompieri per quasi due settimane.

Le fiamme hanno devastato la zona di Val di Susa in Piemonte e hanno costretto la mobilitazione di squadroni di aeromobili antincendio insieme a circa 200 volontari.

“La mia squadra lavora continuamente da domenica scorsa”, ha detto Giovanni Valentino, un pompiere volontario a Condove, vicino a Torino.

Ha detto al  quotidiano La Stampa  : “Non finisce mai. Il fuoco è tornato allo stesso punto che abbiamo eliminato due giorni fa”.

Il gioco del male non è stato escluso, ha detto la carta, ma una mancanza di lavoro per cancellare i detriti infiammabili come foglie e tronchi è stato riferito in parte da incolpare per la diffusione degli incendi.

Secondo  Reppublica , un gruppo di almeno 20 vigili del fuoco è stato intrappolato in una zona di bosco nei pressi del villaggio di Bergia, dopo che un cambiamento del vento ha riacceso le fiamme.

Turin fires: Flames engulf forests near Italian city as emergency services work through the nightultima modifica: 2017-10-30T08:40:39+01:00da davi-luciano
Reposta per primo quest’articolo

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non verrà pubblicato ma sarà visibile all'autore del blog.
I campi obbligatori sono contrassegnati *